Tangram software voor werving en selectie, executive search, interim management, detachering, management development en interne mobiliteit
Service & support site voor klanten

Hoe kan ik controleren of record locking goed werkt? (art. 2635)

Veelgestelde vragen > Technische informatie

Producten waarop dit artikel van toepassing is

ClassicDit artikel is van toepassing op Tangram software van de Classic Edition generatie. Zie eventueel ook null.

Record locking instelling moet goed ingesteld zijn

Om te zorgen dat meerdere gebruikers tegelijkertijd correct kunnen werken in hetzelfde bestand, moet op uw fileserver de instelling die zorgt voor het "record locking" mechanisme, goed ingesteld staan. U kunt zelf op eenvoudige wijze, door middel van onderstaande test, nagaan of dit het geval is.

Zelf testen of de instelling goed ingesteld staat

Wanneer u onderstaande handelingen uitvoert, krijgt u een indicatie of de instelling voor record locking werkt.

Ga uit van het volgende scenario:

Gebruiker A en gebruiker B werken allebei op een andere PC, en hebben elk een andere gebruikersnaam binnen de Tangram software.

  1. Gebruiker A start de Tangram software op en logt in;
  2. Gebruiker B start de Tangram software op en logt in;
  3. Gebruiker A zoekt een kandidaat (of vacature) en klikt op "Wijzig";
  4. Gebruiker B zoekt dezelfde kandidaat (of vacature) en klikt ook op "Wijzig".
Wanneer gebruiker B nu de melding "De gegevens zijn in gebruik, opnieuw proberen?" krijgt, is de instelling voor record locking waarschijnlijk goed.

Wanneer gebruiker B geen melding krijgt, is de instelling voor record locking met absolute zekerheid NIET goed! In dit geval adviseren we u direct te stoppen met het aanbrengen van wijzigingen in de database van uw Tangram software en contact op te nemen met Tangram. We verwijzen u in dat geval ook naar onderstaand artikel, dat informatie geeft over het correct instellen van record locking:

Zie ook: null

LET OP: als u u de melding wel krijgt, is het nog steeds niet met zekerheid te zeggen dat de record locking helemaal goed werkt op uw server. Helaas is daar alleen 100% zekerheid over te krijgen door de systeeminstellingen op uw server(s) en werkstation(s) na te kijken. Zie daarvoor ook bovenstaand artikel.